Monday 13 January 2014

TROLLINGCENTER NYHET!
Hösten 2012 pratade jag med Christer från Stoxdal angående lipgrippar. Jag sa till Christer att det är synd att det inte finns lipgrippar som passar trollingfiske. Han blev väldigt förvånad när jag sa detta och frågade mig vad för slags lipgripp som skulle vara passande för trollingfiske

Jag berättade för honom vad en trolling lip grip bör ha:

1. Säkerhet först och främst!!
Motsattsen till de andra lipgrippar på marknaden. Den behöver vara tillräckligt lång så att trollingfiskarna inte ska behöva luta sig över relingen för att kunna använda den. Det finns alltid en risk att ramla över bord när man lutar sig över relingen!!
2. Rostfritt stål!
Den måste vara tillverkad i rostfritt stål så att den inte rostar, den kommer även att användas i saltvatten!!
3. Styrka!!
Den måste vara "superstark och robust", den kommer att användas på väldigt stora fiskar!
4. Våg!!
Den måste ha en inbyggd våg så att den kan väga stora fiskar!!
5. Rotera!!
Den måste kunna rotera!!
6. Kvalitet!!
Den måste vara av en riktigt god kvalitet som tål stora fiskar och kan användas i flera år utan att den går sönder!!!  

Christer skrattade när jag sa detta och sa att han skulle hålla sina ögon öppna efter en "super lipgripp". Han skulle titta efter den på mässor, hos tillverkare och prata med andra kontakter utomlands angående min dröm lipgripp.

Ett år senare ringde Christer mig. Han berättade att han äntligen hittat min "dröm lip grip" utomlands. Den kallades för "Big Game Boat Lip Grip". Han ordnade så att en skulle skickas till mig så att jag skulle kunna göra en ordentlig utvärdering av den.

Jag blev helt chockad när den anlände en vecka senare! Den uppfyllde varje kriterie jag efterlyst, till och med bättre än jag förväntat! Jag sa direkt att denna lip grip vill Trollingcenter sälja. Jag lade en beställning hos Stoxdal och bad honom om en snabb leverans. Jag sa till Christer att jag kommer att behålla den som skickats till mig och att han inte kommer få den tillbaka :)

Idag så anlände den första leveransen med "Big Game Lip Grip" till Trollingcenter

"Big Game Boat Lip Grip"
Rostfritt stål
Roterande
Inbyggd våg 45kg
Längd: 90cm
Vikt: 1360gr
Klicka på länken för att komma till webbutiken LÄNK 



eXTReMe Tracker

  Copyright © by Team Hooked 2011

Back to TOP